ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

I. Felek

1. Szolgáltató

Cégnév: Performia Hungary Kft.

Székhely: 2141 Csömör, Arany János utca 4.

Képviselő neve: Nemes-Nagy Szilvia, ügyvezető

Cégjegyzékszám: 13 09 217229

Adószám: 22609308-2-13           

Közösségi adószám:

E-mail cím: info@performia.hu

Számlavezető bank:

Bankszámlaszám:  

(a továbbiakban: „Szolgáltató”)

2. Tárhelyszolgáltató

A szerver és felhőszolgáltatást a Rackforest Kft. (székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22. 3. em. 3008.; elérhetőség: https://rackforest.com/kapcsolat/ ) és az Amazon Web Services EMEA SARL (székhely: 38 Avenue John F. Kennedy, L-1855, Luxembourg;  elérhetőség: https://aws.amazon.com/contact-us/?nc2=h_header ) nyújtja. 

3. Felhasználó

3.1.       Felhasználónak minősül minden olyan nagykorú természetes, vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, vagy egyéb szervezet, aki valamilyen formában használja a Szolgáltatást (a továbbiakban: a Felhasználó).

3.2.       Regisztrált felhasználónak minősülnek azon felhasználók, akik a regisztrációs űrlapot sikeresen kitöltötték és elfogadták a jelen ÁSZF rendelkezéseit, valamint az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat. A regisztrált felhasználók egy email cím és jelszó párossal bejelentkezhetnek a Szolgáltatás belső felületeire.

 

II. ÁSZF célja, hatály és közzététele

  1. 1.       Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a szolgáltatást nyújtó Szolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő Felhasználó között a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó általános feltételeket és a szolgáltatás igénybevétele során a Felek között meglévő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza.
  2. A Felhasználó magára nézve kötelezőnek fogadja el a jelen ÁSZF-et. Az ÁSZF ily módon való elfogadása egyben azt is jelenti, hogy a Felhasználó kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen ÁSZF változásait nyomon követi.
  3. A Szolgáltató a jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosíthatja.
  4. A Szolgáltató az ÁSZF módosításáról a Felhasználónak nem köteles előzetes írásos tájékoztatást adni.
  5. A módosított ÁSZF hatályba lépésének napja az a nap, amelyen a módosított ÁSZF publikálásra került a Szolgáltató weboldalán, a  tudastar.performia.hu címen.
  6. Jelen ÁSZF 2025. szeptember 1. napjától határozatlan ideig szól.

 

III. A Szolgáltatás
1. Szolgáltatás leírása

A Performia  Tudástár egy online oktatási felület, mely elektronikus oktatási anyagokat kínál (videók, fájlok, szövegek, képek, kérdéssorok, hangfájlok, linkek, illusztrációk, stb.) az érdeklődő felhasználók számára. Az oktatási anyagok vásárlásához és megtekintéséhez a Felhasználóknak az oldalon regisztrálniuk szükséges.

 A Performia  Tudástárban elérhető oktatási anyagok

  • egyszeri díjas és
  • havi előfizetői konstrukcióban érhetők el. 

2. Regisztráció

2.1.       A Performia  Tudástár szolgáltatásainak igénybevétele regisztrációhoz kötött. A regisztrációval a felhasználó elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF rendelkezéseit, valamint kijelenti, hogy megismerte és elfogadja az Adatvédelmi tájékoztatóban leírtakat.

2.2.       A Felhasználó köteles a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges azonosítókat (különös tekintettel a felhasználó névre és jelszóra) titokban tartani. A jogosulatlan használatból eredő károkért a Felhasználó felel.

2.3.       A Felhasználó felel az általa a regisztrációkor és a későbbiekben a felhasználói profil oldalán megadott adatokért (név, profilkép, számlázási adatok, kapcsolattartáshoz szükséges adatok, stb.) és azok hitelességéért.

2.4.       A regisztrációval létrejön a Felhasználó személyes felhasználói fiókja, melyet a továbbiakban a regisztrációkor megadott felhasználónévvel és jelszóval érhet el a rendszerbe történő bejelentkezés után.

2.5.       Amennyiben a felhasználói fiókot több személy használja, a Szolgáltató jogosult a Felhasználó felhasználói fiókjának felfüggesztésére vagy törlésére 30 napon belül, a rendszer által regisztrált felhasználói fiók megosztás esetén a felhasználói fiókot a Szolgáltató jogosult véglegesen felfüggeszteni vagy törölni.

2.6.       A Felhasználónak haladéktalanul tájékoztatnia kell a Szolgáltatót, amint tudomást szerez arról, hogy egy jogosulatlan harmadik fél ismeri hozzáférési adatait vagy jelszavait. Emellett a Felhasználó köteles jelszavát azonnal megváltoztatni, ha úgy gondolja, hogy ahhoz egy harmadik fél hozzáférhetett.

 

3. Díjfizetés

3.1.       Azon tartalmak elérése, melyekhez a Szolgáltatásban ellenértéket határoztak meg, csak díjfizetés ellenében lehetséges.

A vételár mindig a kiválasztott oktatási csomag vagy havi előfizetés mellett feltüntetett összeg, amely összegen túlmenően adó nem kerül felszámításra, így az a végső egyszeri vételár. 

3.2. A csomagok, előfizetési díjak változtatási jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Performia  Tudástárban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az ármódosítás a módosítás időpontjában már megrendelt csomagra nem vonatkozik.

A könyvek csomagolásáért és postázásáért költség nem kerül felszámolásra. A csomagolás a mennyiségtől és mérettől függően bélelt boríték, vagy karton doboz.

3.3.       A díjfizetéssel a Felhasználó hozzáférést vásárol az oktatási anyagokhoz. A hozzáférés lehet időben korlátos vagy külön korlátozás nélküli, melyet az adott oktatási anyagnál külön feltüntet a Szolgáltató (ennek hiányában a tartalom külön korlátozás nélkülinek minősül). A külön korlátozás nélküli hozzáféréseknél a Szolgáltató a Szolgáltatás fennállása alatt minimum 1 éves hozzáférést garantál.

3.4. A Performia  Tudástár egyes szolgáltatásai havi előfizetői konstrukcióban érhetők el. A Szolgáltató az esedékes előfizetési díjat havonta előre, a fizetési szolgáltatón (Barion) keresztül automatikusan vonja le a megrendelő (Felhasználó) regisztrációkor megadott bankkártyájáról. Az előfizetési díj sikertelen terhelése esetén a Felhasználót a megadott e-mail címre küldött emailben értesítjük tartozásáról és a fennálló tartozást a Felhasználó az első értesítéstől számított 5 (Öt) munkanapon belül köteles kiegyenlíteni. Amennyiben az első sikertelen terhelést követő legkésőbb 30 (harminc) napon belül nem kerül rendezésre az elmaradt díj, ez esetben a Szolgáltató a Felhasználó előfizetését megszünteti, a jelszóval védett online felülethez való hozzáférést megvonja. Az előfizetés megszüntetéséről a Szolgáltató a Felhasználót e-mailben értesíti.

 

3.5. A Felhasználó a havi előfizetési csomag felmondását az info@performia.hu e-mail címre elküldve kezdeményezheti a díj fizetési esedékességét megelőző 5. munkanapig, annak érdekében, hogy a következő havidíj levonására már ne kerüljön sor. A szolgáltatás felmondása esetén a következő havidíj már nem kerül levonásra, továbbá az online felülethez való hozzáférést letiltja, és gondoskodik arról, hogy az online fizetéseket feldolgozó szolgáltató rendszerében a havi díjlevonást megszüntesse. Az előfizetés megszüntetését a Szolgáltató e-mailben visszaigazolja a Felhasználó részére.

3.6.       A Felhasználó csak akkor jogosult az oktatási anyag megtekintésére, ha annak ellenértéke a Szolgáltató számláján jóváírásra került. A befizetésről a Szolgáltató számlát állít ki, melyet elektronikusan megküld a Felhasználó részére. A számla kiállításának késedelme vagy elmaradása nem minősül a díjról való lemondásnak.

3.6.       A Szolgáltató a fizetés után elektronikus számlát állít ki.

 

4. A szolgáltatás használata

4.1.       A Szolgáltatásban elérhető tartalmakat (különösen, de nem kizárólag az online videókat) csak a Szolgáltatás felületén lehet megtekinteni, azokat letölteni, másolni, sokszorosítani, megosztani, mások számára hozzáférhetővé tenni szigorúan tilos.

4.2.       A Felhasználó a Szolgáltatás felületén megtekintett tartalmat, vagy annak bármely részét, csak a szerzői és szellemi alkotásokról szóló jogszabályok, különösen a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény megtartásával használhatja fel.

4.3.       A tudastar.performia.hu oldalon található minden tartalom a Performia Hungary Kft. tulajdonát képezik, és szerzői jogvédelem alatt állnak.

4.4.       A szerzői jogok bármely megsértéséből eredő minden kárért felelősség a jogsértő Felhasználót terheli.

4.5.       A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás megszűnésével a már megvásárolt hozzáféréseket többé nem éri el és ezért a Szolgáltató semmilyen felelősséggel és kártérítéssel nem tartozik a Felhasználó felé.

4.6.       Amennyiben a Szolgáltatás használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználó terheli a felelősség.

 

5. A teljesítés és felmondás

5.1. Az online programok elérésének módját Szolgáltató a sikeres fizetést követő visszaigazoló e-mailben küldi. A digitális kiadványokat a sikeres fizetést követően e-mailben, letölthető formában (PDF, docx,xls) küldjük meg.

 

A könyvek a megrendelést követő napon kerülnek postázásra, a várható szállítási idő megadásával. 

5.2. A Felhasználó a havi előfizetési csomag felmondását az info@performia.hu e-mail címre elküldve kezdeményezheti a díj fizetési esedékességét megelőző 5. munkanapig, annak érdekében, hogy a következő havidíj levonására már ne kerüljön sor. A szolgáltatás felmondása esetén a következő havidíj már nem kerül levonásra, továbbá az online felülethez való hozzáférést letiltja, és gondoskodik arról, hogy az online fizetéseket feldolgozó szolgáltató rendszerében a havi díjlevonást megszüntesse. Az előfizetés megszüntetését a Szolgáltató e-mailben visszaigazolja Felhasználó részére.

 

IV. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei

  1. A Szolgáltatás weboldala és a weboldalon található valamennyi tartalom, videófájl, hanganyag, fájl, szöveg, grafika, ábra a Szolgáltató és partnerei kizárólagos tulajdonát képezi. A weboldal a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény szerinti szerzői jogi védelem alatt áll.
  2. A Szolgáltató jogosult a Megrendelő adatait nyilvántartásban szerepeltetni, azonban azokat harmadik félnek a Megrendelő írásos jóváhagyása nélkül nem adhatja át. Kivételt képez a törvényi kötelezettség adatszolgáltatásra és a VII. pont.
  3. A Szolgáltató jogosul a Felhasználó által írt oktatási anyag értékeléseit, nevét és profilképét felhasználni a szolgáltatás népszerűsítése érdekében.
  4. A Szolgáltató jogosult a Felhasználó által megvásárolt oktatási anyagokat módosítani (tartalom, ár, stb.). A módosításokról a Szolgáltató a Felhasználót nem köteles értesíteni. A Felhasználót kártérítés a módosítások során végzett változtatások miatt nem illeti meg.

 

V. Felelősség

  1. Hibás teljesítés esetén a Felhasználó kérhet az érintett időszakra egyszeri árleszállítást, vagy rendkívüli felmondással megszüntetheti a szerződést.
  2.      A Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen közvetett vagy közvetlen kárért (például, de nem kizárólagosan felsorolva, így egyéb lehetőséget sem kizárva: adatvesztés, üzleti haszon elmaradása, üzleti tevékenység félbeszakadása, egyéb anyagi veszteségek), mely a Szolgáltatás használatából vagy esetleges gátolt működéséből ered. 
  3. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatás és a hozzá kapcsolódó egyéb weboldalak folyamatos, hibamentes működéséért, vagy vírusoktól és egyéb kártevőktől való mentességéért. Szolgáltatót nem terheli felelősség a Felhasználó által a Szolgáltatás használata során az interneten továbbított adatok esetleges elvesztéséért.
  4. A Szolgáltató a Felhasználók által okozott károkért, kimaradásokért, stb. nem tehető felelőssé.
  5. A Szolgáltató kártérítési felelőssége a Szolgáltatás díjának mértékéig terjed.

 

VI. Rendszeres karbantartás

  1.  A Szolgáltató, hogy szolgáltatásait a Megrendelő és a Felhasználók számára a legmagasabb színvonalon tudja nyújtani, online felületén rendszeres karbantartást végez, mely a szolgáltatás korlátozásával vagy szünetelésével járhat. A karbantartási munkálatokat lehetőség szerint, de nem kizárólag 22.00-06.00 óra között végzi, mely karbantartások alkalmankénti időtartama maximum 48 óra.
  2. A Szolgáltató a karbantartással összefüggésben keletkező semmilyen kárért felelősséget nem vállal.
  3. Az előre tervezett karbantartások időpontjait a Szolgáltató a weboldalán feltünteti legalább 2 nappal előre.
  4. A nem tervezett (hibaelhárításra irányuló) karbantartások időpontjait a Szolgáltató nem köteles előre bejelenteni.
  5. A Szolgáltató műszaki hibabejelentő szolgáltatást működtet az alábbi e-mail címen: 
  6. A Szolgáltató nem vállal semminemű felelősséget a szolgáltatás olyan akadozásáért, szünetelésért és az ebből eredő bárminemű kárért, mely olyan műszaki, infrastrukturális okból következett be, mely érdekkörén kívül esik (pl. áramszünet, stb.), továbbá amely 22.00-06.00 óra között végzett karbantartási munkálatok miatt és ezen idő alatt következett be.

 

VII. Adatkezelés

  1. A Szolgáltató köteles a Szolgáltatásban tárolt adatok kezelését törvényes módon ellátni.
  2. A Szolgáltató a személyes adatok kezelésekor a honlapon elhelyezett Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint jár el. 

VIII. Szerződés megszűnése

       1.  A jelen Szerződés megszűnik, amennyiben a Szolgáltató vagy a Felhasználó törli magát a Szolgáltatás Felhasználói közül, valamint, ha a Szolgáltató vagy a Felhasználó megszűnik.

     2. Bármelyik fél jogosult a jelen Szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a másik Fél a jelen Szerződési Feltételekben foglalt kötelezettségét súlyosan megszegi. 

IX. Vis maior

  1. Egyik fél sem felel a szerződésben foglalt kötelezettség teljesítéséért azon esetekben, amikor a felek érdekkörén kívül eső elháríthatatlan esemény merül fel. Ilyen körülménynek tekintendő például: természeti katasztrófa, tűz, áradás, hatóság rendelkezése, szükségállapot, lázadás, polgárháború, háború, sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés, szervertámadás, hacker támadások, jogosulatlan hozzáférések stb.
  2. Ha Vis Major esemény miatt a szünetelés időtartama meghaladja a két hónapot, bármelyik Fél jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.
  3. A teljesített szolgáltatások számlájának kiegyenlítése alól a Vis Major körbe tartozó események sem jelentenek mentességet, az ügyfél nem jogosult kártérítésre.

 

X. Záró rendelkezések

  1. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak.
  2. Bármely, a Felek közötti jogviszonyból eredő, vagy azzal kapcsolatos jogvitát - beleértve az annak létezésére, érvényességére, vagy megszűnésére vonatkozó kérdéseket is - a Megrendelő és a Szolgáltató, illetve Szolgáltató és a Felhasználó igyekeznek bírósági úton kívül, tárgyalásos úton megoldani.
  3. Amennyiben a jelen Szerződési Feltételek valamely rendelkezése érvénytelenné vagy hatálytalanná válik, az a többi Szerződési Feltétel érvényét vagy hatályát nem érinti, kivéve, ha ezen rendelkezés nélkül a Felek a szerződést nem kötötték volna meg.

 Csömör, 2025. szeptember 1.