ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
I. Felek
1. Szolgáltató
Cégnév: Performia Hungary Kft.
Székhely: 2141 Csömör, Arany János utca 4.
Képviselő neve: Nemes-Nagy Szilvia, ügyvezető
Cégjegyzékszám: 13 09 217229
Adószám: 22609308-2-13
Közösségi adószám:
E-mail cím: info@performia.hu
Számlavezető bank:
Bankszámlaszám:
(a továbbiakban: „Szolgáltató”)
2. Tárhelyszolgáltató
A szerver és felhőszolgáltatást a Rackforest Kft. (székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22. 3. em. 3008.; elérhetőség: https://rackforest.com/kapcsolat/ ) és az Amazon Web Services EMEA SARL (székhely: 38 Avenue John F. Kennedy, L-1855, Luxembourg; elérhetőség: https://aws.amazon.com/contact-us/?nc2=h_header ) nyújtja.
3. Felhasználó
3.1. Felhasználónak minősül minden olyan nagykorú természetes, vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, vagy egyéb szervezet, aki valamilyen formában használja a Szolgáltatást (a továbbiakban: a Felhasználó).
3.2. Regisztrált felhasználónak minősülnek azon felhasználók, akik a regisztrációs űrlapot sikeresen kitöltötték és elfogadták a jelen ÁSZF rendelkezéseit, valamint az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat. A regisztrált felhasználók egy email cím és jelszó párossal bejelentkezhetnek a Szolgáltatás belső felületeire.
II. ÁSZF célja, hatály és közzététele
- 1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a szolgáltatást nyújtó Szolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő Felhasználó között a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó általános feltételeket és a szolgáltatás igénybevétele során a Felek között meglévő jogokat és kötelezettségeket tartalmazza.
- A Felhasználó magára nézve kötelezőnek fogadja el a jelen ÁSZF-et. Az ÁSZF ily módon való elfogadása egyben azt is jelenti, hogy a Felhasználó kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen ÁSZF változásait nyomon követi.
- A Szolgáltató a jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosíthatja.
- A Szolgáltató az ÁSZF módosításáról a Felhasználónak nem köteles előzetes írásos tájékoztatást adni.
- A módosított ÁSZF hatályba lépésének napja az a nap, amelyen a módosított ÁSZF publikálásra került a Szolgáltató weboldalán, a tudastar.performia.hu címen.
- Jelen ÁSZF 2025. szeptember 1. napjától határozatlan ideig szól.
III. A Szolgáltatás
1. Szolgáltatás leírása
A Performia Tudástár egy online oktatási felület, mely elektronikus oktatási anyagokat kínál (videók, fájlok, szövegek, képek, kérdéssorok, hangfájlok, linkek, illusztrációk, stb.) az érdeklődő felhasználók számára. Az oktatási anyagok vásárlásához és megtekintéséhez a Felhasználóknak az oldalon regisztrálniuk szükséges.
A Performia Tudástárban elérhető oktatási anyagok
- egyszeri díjas és
- havi előfizetői konstrukcióban érhetők el.
2. Regisztráció
2.1. A Performia Tudástár szolgáltatásainak igénybevétele regisztrációhoz kötött. A regisztrációval a felhasználó elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF rendelkezéseit, valamint kijelenti, hogy megismerte és elfogadja az Adatvédelmi tájékoztatóban leírtakat.
2.2. A Felhasználó köteles a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges azonosítókat (különös tekintettel a felhasználó névre és jelszóra) titokban tartani. A jogosulatlan használatból eredő károkért a Felhasználó felel.
2.3. A Felhasználó felel az általa a regisztrációkor és a későbbiekben a felhasználói profil oldalán megadott adatokért (név, profilkép, számlázási adatok, kapcsolattartáshoz szükséges adatok, stb.) és azok hitelességéért.
2.4. A regisztrációval létrejön a Felhasználó személyes felhasználói fiókja, melyet a továbbiakban a regisztrációkor megadott felhasználónévvel és jelszóval érhet el a rendszerbe történő bejelentkezés után.
2.5. Amennyiben a felhasználói fiókot több személy használja, a Szolgáltató jogosult a Felhasználó felhasználói fiókjának felfüggesztésére vagy törlésére 30 napon belül, a rendszer által regisztrált felhasználói fiók megosztás esetén a felhasználói fiókot a Szolgáltató jogosult véglegesen felfüggeszteni vagy törölni.
2.6. A Felhasználónak haladéktalanul tájékoztatnia kell a Szolgáltatót, amint tudomást szerez arról, hogy egy jogosulatlan harmadik fél ismeri hozzáférési adatait vagy jelszavait. Emellett a Felhasználó köteles jelszavát azonnal megváltoztatni, ha úgy gondolja, hogy ahhoz egy harmadik fél hozzáférhetett.
3. Díjfizetés
3.1. Azon tartalmak elérése, melyekhez a Szolgáltatásban ellenértéket határoztak meg, csak díjfizetés ellenében lehetséges.
A vételár mindig a kiválasztott oktatási csomag vagy havi előfizetés mellett feltüntetett összeg, amely összegen túlmenően adó nem kerül felszámításra, így az a végső egyszeri vételár.
3.2. A csomagok, előfizetési díjak változtatási jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Performia Tudástárban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az ármódosítás a módosítás időpontjában már megrendelt csomagra nem vonatkozik.
A könyvek csomagolásáért és postázásáért költség nem kerül felszámolásra. A csomagolás a mennyiségtől és mérettől függően bélelt boríték, vagy karton doboz.
3.3. A díjfizetéssel a Felhasználó hozzáférést vásárol az oktatási anyagokhoz. A hozzáférés lehet időben korlátos vagy külön korlátozás nélküli, melyet az adott oktatási anyagnál külön feltüntet a Szolgáltató (ennek hiányában a tartalom külön korlátozás nélkülinek minősül). A külön korlátozás nélküli hozzáféréseknél a Szolgáltató a Szolgáltatás fennállása alatt minimum 1 éves hozzáférést garantál.
3.4. A Performia Tudástár egyes szolgáltatásai havi előfizetői konstrukcióban érhetők el. A Szolgáltató az esedékes előfizetési díjat havonta előre, a fizetési szolgáltatón (Barion) keresztül automatikusan vonja le a megrendelő (Felhasználó) regisztrációkor megadott bankkártyájáról. Az előfizetési díj sikertelen terhelése esetén a Felhasználót a megadott e-mail címre küldött emailben értesítjük tartozásáról és a fennálló tartozást a Felhasználó az első értesítéstől számított 5 (Öt) munkanapon belül köteles kiegyenlíteni. Amennyiben az első sikertelen terhelést követő legkésőbb 30 (harminc) napon belül nem kerül rendezésre az elmaradt díj, ez esetben a Szolgáltató a Felhasználó előfizetését megszünteti, a jelszóval védett online felülethez való hozzáférést megvonja. Az előfizetés megszüntetéséről a Szolgáltató a Felhasználót e-mailben értesíti.
3.5. A Felhasználó a havi előfizetési csomag felmondását az info@performia.hu e-mail címre elküldve kezdeményezheti a díj fizetési esedékességét megelőző 5. munkanapig, annak érdekében, hogy a következő havidíj levonására már ne kerüljön sor. A szolgáltatás felmondása esetén a következő havidíj már nem kerül levonásra, továbbá az online felülethez való hozzáférést letiltja, és gondoskodik arról, hogy az online fizetéseket feldolgozó szolgáltató rendszerében a havi díjlevonást megszüntesse. Az előfizetés megszüntetését a Szolgáltató e-mailben visszaigazolja a Felhasználó részére.
3.6. A Felhasználó csak akkor jogosult az oktatási anyag megtekintésére, ha annak ellenértéke a Szolgáltató számláján jóváírásra került. A befizetésről a Szolgáltató számlát állít ki, melyet elektronikusan megküld a Felhasználó részére. A számla kiállításának késedelme vagy elmaradása nem minősül a díjról való lemondásnak.
3.6. A Szolgáltató a fizetés után elektronikus számlát állít ki.
4. A szolgáltatás használata
4.1. A Szolgáltatásban elérhető tartalmakat (különösen, de nem kizárólag az online videókat) csak a Szolgáltatás felületén lehet megtekinteni, azokat letölteni, másolni, sokszorosítani, megosztani, mások számára hozzáférhetővé tenni szigorúan tilos.
4.2. A Felhasználó a Szolgáltatás felületén megtekintett tartalmat, vagy annak bármely részét, csak a szerzői és szellemi alkotásokról szóló jogszabályok, különösen a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény megtartásával használhatja fel.
4.3. A tudastar.performia.hu oldalon található minden tartalom a Performia Hungary Kft. tulajdonát képezik, és szerzői jogvédelem alatt állnak.
4.4. A szerzői jogok bármely megsértéséből eredő minden kárért felelősség a jogsértő Felhasználót terheli.
4.5. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás megszűnésével a már megvásárolt hozzáféréseket többé nem éri el és ezért a Szolgáltató semmilyen felelősséggel és kártérítéssel nem tartozik a Felhasználó felé.
4.6. Amennyiben a Szolgáltatás használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználó terheli a felelősség.
5. A teljesítés és felmondás
5.1. Az online programok elérésének módját Szolgáltató a sikeres fizetést követő visszaigazoló e-mailben küldi. A digitális kiadványokat a sikeres fizetést követően e-mailben, letölthető formában (PDF, docx,xls) küldjük meg.
A könyvek a megrendelést követő napon kerülnek postázásra, a várható szállítási idő megadásával.
5.2. A Felhasználó a havi előfizetési csomag felmondását az info@performia.hu e-mail címre elküldve kezdeményezheti a díj fizetési esedékességét megelőző 5. munkanapig, annak érdekében, hogy a következő havidíj levonására már ne kerüljön sor. A szolgáltatás felmondása esetén a következő havidíj már nem kerül levonásra, továbbá az online felülethez való hozzáférést letiltja, és gondoskodik arról, hogy az online fizetéseket feldolgozó szolgáltató rendszerében a havi díjlevonást megszüntesse. Az előfizetés megszüntetését a Szolgáltató e-mailben visszaigazolja Felhasználó részére.
IV. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei
- A Szolgáltatás weboldala és a weboldalon található valamennyi tartalom, videófájl, hanganyag, fájl, szöveg, grafika, ábra a Szolgáltató és partnerei kizárólagos tulajdonát képezi. A weboldal a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény szerinti szerzői jogi védelem alatt áll.
- A Szolgáltató jogosult a Megrendelő adatait nyilvántartásban szerepeltetni, azonban azokat harmadik félnek a Megrendelő írásos jóváhagyása nélkül nem adhatja át. Kivételt képez a törvényi kötelezettség adatszolgáltatásra és a VII. pont.
- A Szolgáltató jogosul a Felhasználó által írt oktatási anyag értékeléseit, nevét és profilképét felhasználni a szolgáltatás népszerűsítése érdekében.
- A Szolgáltató jogosult a Felhasználó által megvásárolt oktatási anyagokat módosítani (tartalom, ár, stb.). A módosításokról a Szolgáltató a Felhasználót nem köteles értesíteni. A Felhasználót kártérítés a módosítások során végzett változtatások miatt nem illeti meg.
V. Felelősség
- Hibás teljesítés esetén a Felhasználó kérhet az érintett időszakra egyszeri árleszállítást, vagy rendkívüli felmondással megszüntetheti a szerződést.
- A Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen közvetett vagy közvetlen kárért (például, de nem kizárólagosan felsorolva, így egyéb lehetőséget sem kizárva: adatvesztés, üzleti haszon elmaradása, üzleti tevékenység félbeszakadása, egyéb anyagi veszteségek), mely a Szolgáltatás használatából vagy esetleges gátolt működéséből ered.
- Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatás és a hozzá kapcsolódó egyéb weboldalak folyamatos, hibamentes működéséért, vagy vírusoktól és egyéb kártevőktől való mentességéért. Szolgáltatót nem terheli felelősség a Felhasználó által a Szolgáltatás használata során az interneten továbbított adatok esetleges elvesztéséért.
- A Szolgáltató a Felhasználók által okozott károkért, kimaradásokért, stb. nem tehető felelőssé.
- A Szolgáltató kártérítési felelőssége a Szolgáltatás díjának mértékéig terjed.
VI. Rendszeres karbantartás
- A Szolgáltató, hogy szolgáltatásait a Megrendelő és a Felhasználók számára a legmagasabb színvonalon tudja nyújtani, online felületén rendszeres karbantartást végez, mely a szolgáltatás korlátozásával vagy szünetelésével járhat. A karbantartási munkálatokat lehetőség szerint, de nem kizárólag 22.00-06.00 óra között végzi, mely karbantartások alkalmankénti időtartama maximum 48 óra.
- A Szolgáltató a karbantartással összefüggésben keletkező semmilyen kárért felelősséget nem vállal.
- Az előre tervezett karbantartások időpontjait a Szolgáltató a weboldalán feltünteti legalább 2 nappal előre.
- A nem tervezett (hibaelhárításra irányuló) karbantartások időpontjait a Szolgáltató nem köteles előre bejelenteni.
- A Szolgáltató műszaki hibabejelentő szolgáltatást működtet az alábbi e-mail címen:
- A Szolgáltató nem vállal semminemű felelősséget a szolgáltatás olyan akadozásáért, szünetelésért és az ebből eredő bárminemű kárért, mely olyan műszaki, infrastrukturális okból következett be, mely érdekkörén kívül esik (pl. áramszünet, stb.), továbbá amely 22.00-06.00 óra között végzett karbantartási munkálatok miatt és ezen idő alatt következett be.
VII. Adatkezelés
- A Szolgáltató köteles a Szolgáltatásban tárolt adatok kezelését törvényes módon ellátni.
- A Szolgáltató a személyes adatok kezelésekor a honlapon elhelyezett Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint jár el.
VIII. Szerződés megszűnése
1. A jelen Szerződés megszűnik, amennyiben a Szolgáltató vagy a Felhasználó törli magát a Szolgáltatás Felhasználói közül, valamint, ha a Szolgáltató vagy a Felhasználó megszűnik.
2. Bármelyik fél jogosult a jelen Szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a másik Fél a jelen Szerződési Feltételekben foglalt kötelezettségét súlyosan megszegi.
IX. Vis maior
- Egyik fél sem felel a szerződésben foglalt kötelezettség teljesítéséért azon esetekben, amikor a felek érdekkörén kívül eső elháríthatatlan esemény merül fel. Ilyen körülménynek tekintendő például: természeti katasztrófa, tűz, áradás, hatóság rendelkezése, szükségállapot, lázadás, polgárháború, háború, sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés, szervertámadás, hacker támadások, jogosulatlan hozzáférések stb.
- Ha Vis Major esemény miatt a szünetelés időtartama meghaladja a két hónapot, bármelyik Fél jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.
- A teljesített szolgáltatások számlájának kiegyenlítése alól a Vis Major körbe tartozó események sem jelentenek mentességet, az ügyfél nem jogosult kártérítésre.
X. Záró rendelkezések
- A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak.
- Bármely, a Felek közötti jogviszonyból eredő, vagy azzal kapcsolatos jogvitát - beleértve az annak létezésére, érvényességére, vagy megszűnésére vonatkozó kérdéseket is - a Megrendelő és a Szolgáltató, illetve Szolgáltató és a Felhasználó igyekeznek bírósági úton kívül, tárgyalásos úton megoldani.
- Amennyiben a jelen Szerződési Feltételek valamely rendelkezése érvénytelenné vagy hatálytalanná válik, az a többi Szerződési Feltétel érvényét vagy hatályát nem érinti, kivéve, ha ezen rendelkezés nélkül a Felek a szerződést nem kötötték volna meg.
Csömör, 2025. szeptember 1.